Obchodní podmínky

OBCHODNÍ A REKLAMAČNÍ PODMÍNKY

 

Všeobecné obchodní podmínky

 

Článek I.

Vymezení pojmů

Provozovatelem internetové stránky je: Ivan Slaný HMV se sídlem J.Rumana 1216/1, 03101, Liptovský Mikuláš, Slovenská republika.

Prodávajícím je Ivan Slaný HMV se sídlem J.Rumana 1216/1, 03101, Liptovský Mikuláš, Slovenská republika.

Dodavatelem zboží a služeb nabízených na eshopu www.hmv.sk , www.vanaprepsa.sk  a www.vanapropsa.cz je Ivan Slaný HMV se sídlem J.Rumana 1216/1, 03101, Liptovský Mikuláš, Slovenská republika.

Orgán dozoru: Inspektorát Slovenské obchodní inspekce v Žilině pro Žilinský kraj, ulice Predměstská 71, Žilina 1, Slovenská republika. email: za@soi.sk

Kupujícím je každý návštěvník e-shopu, který prostřednictvím e-shopu vytvořil objednávku. Pro účely zákona č. 12/2003 102/2014 Sb. se spotřebitelem rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání.

E-shopem je počítačový systém umístěný v síti internet s veřejným přístupem, který umožňuje objednávání zboží nebo služeb.

Zbožím nebo službou jsou všechny produkty zveřejněny na stránkách e-shopu.

Objednávka vzniká potvrzením procesu objednávání v e-shopu výběrem zboží nebo služeb kupujícím včetně kompletního vyplnění objednávkového formuláře.

Kupující plně uznává elektronickou komunikaci především prostřednictvím e-shopu, e-mailové komunikace i telefonické komunikace.

 

Článek II.

Cena

Všechny uváděné ceny u zboží jsou konečné s DPH.

Prodávající je vázán cenou uvedenou na stránce e-shopu v momentě provedení nákupu provedení, resp. potvrzení objednávky.

 

Článek III.

Objednávka

Objednávka vzniká potvrzením procesu objednávání v e-shopu výběrem zboží nebo služeb kupujícím včetně kompletního vyplnění objednávkového formuláře. Pro korektní vyřízení objednávky je třeba vyplnit požadované údaje v objednávce a zvolit si možnosti dopravy a platby za objednané zboží nebo služby.

Kupující zasláním objednávky souhlasí s cenou objednaného zboží a služeb a tedy objednávka se stává pro spotřebitele závaznou.

Potvrzením objednávky ze strany prodávajícího je přijetí zaslané objednávky od kupujícího z e-shopu, e-mailem, osobně nebo poštou.

Potvrzením objednávky ze strany prodávajícího vzniká kupní smlouva, kterou lze měnit, rušit nebo doplňovat jen na základě vzájemné dohody mezi kupujícím a prodávajícím, pokud zákon nebo jiný právní předpis nestanoví jinak.

Kupujícímu je po vytvoření objednávky v e-shopu automaticky generován e-mail s potvrzením přijetí objednávky e-shopem. Tento e-mail je potvrzením objednávky ve smyslu ods. 3. tohoto článku.

Kupující je odesláním objednávky vázán k zaplacení kupní ceny objednaného zboží.

 

Článek IV.

Platební podmínky

Za zboží a služby v e-shopu lze platit následujícími způsoby:

platba na dobírku (platíte přímo řidiči při přebírání zboží),

platba při osobním převzetí,

platba na základě zálohové faktury – předem, zboží bude expedováno po přijetí peněžních prostředků na náš bankovní účet.

Doplatky pro jednotlivé možnosti plateb jsou uvedeny v Čl. VI těchto všeobecných obchodních podmínek.

Prodávající může poskytnout kupujícímu možnosti slev:

- slevu za opakovaný nákup,
- slevu na základě dohody.

 

Článek V.

Dodací podmínky

Prodávající je povinen do 30 dnů od vytvoření objednávky zaslat kupujícímu zboží, pokud se nedohodly jinak, nebo nebyla-li u zboží uvedena delší dodací lhůta.

Pokud je zboží skladem, je expedováno dle kapacitních možností v co nejkratším čase.

Pokud se v objednávce nachází více zboží a služeb a část z nich není skladem, informujeme o tom kupujícího - o možnostech částečných dodávek s dodatečnými přepravními náklady.

Spolu se zbožím je zákazníkovi zasílána faktura (daňový doklad), návod i ostatní dokumenty ke zboží nebo službě od výrobce.

Za místo plnění se považuje místo, do kterého je zboží dodáváno.

Prodávající realizuje dopravu ke kupujícímu prostřednictvím:

1.vlastní dopravou prodávajícího.

2.Vlastní dopravou kupujícího.

3. Kurýrní službou

 

Článek VI.

Poplatky za přepravu, balné a možnosti plateb

Doprava po celé České republice:

Cena dopravy v rámci České republiky je 2499,- eur s DPH

Prodávající se může s kupujícím dohodnout i na jiném než standardním (výše uvedeném) postupu při zasílání zboží nebo služeb i cen za tyto služby.

 

Článek VII.

Převod vlastnického práva

Vlastnické právo přechází z prodávajícího na kupujícího až momentem vyplacení plné ceny za předmět kupní smlouvy.

Zboží nebo služby, na které se vztahuje ještě vlastnické právo prodávajícího, si prodávající vyhrazuje právo v případě uplatnění reklamace kupujícím, vyřídit až v momentě úplného zaplacení předmětu kupní smlouvy.

 

Článek VIII.

Storno kupní smlouvy

Stornovat objednané zboží nebo službu má kupující právo do 24 hodin od vzniku kupní smlouvy bez storno poplatku u zboží, které je vyráběno na zakázku, dle specifických požadavků spotřebitele nebo speciálně pro jednoho spotřebitele.

Stornem kupní smlouvy může být objednávka, v případě že nebyla závazně potvrzena (kupující např. neodpovídá na e-mail, není možné se s ním spojit telefonicky...)

Pokud se objednané zboží nebo jeho část již nevyrábí, dodavatel jej nemůže z jiných důvodů dodat nebo se nepřiměřeně výrazným způsobem změnila cena dodávaného zboží. V takových případech neprodleně prodávající vyzve kupujícího, aby dořešil a dohodl s ním další postup. Pokud kupující zaplatil část nebo celou částku za zboží a nelze jej dodat, bude tato částka vrácena kupujícímu na jeho účet nebo zaslána poštovní poukázkou na jím udanou adresu.

při stornování objednávky bude kupujícímu vrácena částka bezodkladně, nejpozději do 14 dnů (i když se nejedná o odstoupení od smlouvy ve smyslu zákona č. 102/2014 Sb), aby nedošlo k upírání práv spotřebitele na ochranu ekonomických zájmů 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č.j. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele).

 

Článek IX.

Právo spotřebitele vrátit zboží bez udání důvodu a poučení spotřebitele

Spotřebitel má na základě zákona č. 1/2003. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů (dále jen jako „Zákon“) podle ustanovení § 7 a následujících právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 kalendářních dnú ode dne převzetí zboží. Pokud předmětem kupní smlouvy je dodání zboží, spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy i před dodáním zboží.

Spotřebitel je povinen, chce-li toto právo využít, písemné odstoupení od kupní smlouvy osobně doručit nejpozději v poslední den určené lhůty na kontaktní adresu prodávajícího nebo toto odstoupení předat k poštovní přepravě nejpozději v poslední den lhůty na adresu, která je uvedena v kontaktech. Spotřebitel je povinen po oznámení o odstoupení od smlouvy zaslat nebo doručit osobně předmět smlouvy, od které odstupuje, spolu se vší dokumentací – například. originálem faktury, návodem a jinou dokumentací ke zboží, která mu byla doručena spolu se zbožím, nejpozději však do 14 dnů ode dne odstoupení (§10 odst. 1 Zákona). Doporučujeme kupujícím, aby si vyhotovili pro vlastní potřebu kopii faktury a zboží zasílali doporučeně a jako pojištěnou zásilku. K odstoupení od smlouvy můžete využít následující formulář: odstoupení od smlouvy, ve kterém je třeba vyplnit údaje, které se nacházejí ve formuláři. Formulář se nachází v zápatí hlavní stránky www.hmv.sk, nebo na konci těchto všeobecných obchodních podmínek. Zboží nesmí být zasláno na dobírku, takové zboží nebude převzato.

Provozovatel e-shopu vrátí zaplacené plnění za zboží/službu bez nákladů na dopravu ve smyslu ust. §9 odst. 1 písm. 3) zákona č.. 102/2014 Sb. jakož i nákladů prokazatelně vynaložených na objednání zboží do 14 dnů ode dne doručení odstoupení od smlouvy, avšak nemusí vrátit peníze dříve než je mu doručené zboží nebo spotřebitel neprokáže zaslání zboží, to neplatí v případě, že prodávající navrhl, že si zboží vyzvedne sám.

Náklady na vrácení zboží nese spotřebitel.

Právo na odstoupení od smlouvy se neuplatňuje pro zboží a služby, které jsou vymezeny v § 7 odst. 1 písm. 6 písm. a) až l) zákona 102/2014. Z.z. V rámci zákona o ochraně spotřebitele se jedná o zboží zhotovené na míru dle specifických požadavků zákazníka. Hydromasážní a hydroterapeutické vany.

Spotřebitel snáší jakékoli snížení hodnoty zboží, které bylo způsobeno jeho používáním nad rámec potřebný pro zjištění funkčnosti a vlastností zboží.

 

Článek X.

Práva a povinnosti smluvních stran

Za smluvní strany se pokládá prodávající a kupující.

Kupující je povinen:

převzít objednané zboží,

zaplatit za zboží dohodnutou úplatu prodávajícímu,

překontrolovat neporušenost obalu resp. i samotné zboží při jeho přebírání.

Prodávající je povinen:

dodat zákazníkovi zboží v požadované kvalitě, množství a v dohodnuté ceně,

spolu se zbožím nebo dodatečně zaslat zákazníkovi veškeré dokumenty ke zboží jako například fakturu za zboží, reklamační list, návod k obsluze v kodifikované podobě českého jazyka.

 

Článek XI.

Ochrana osobních údajů

Osobní údaje jsou zpracovávány v souladu se zákonem č.j. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, (účinný od 1.9.2019) a Nařízením evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679 č.j. 122/2013 Sb. o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů.

Provozovatel neposkytuje osobní údaje kupujícího třetí osobě, kromě přepravní společnosti pro doručení zboží nebo služeb, nebo státním orgánem v případě kontroly.

Provozovatel od kupujícího získává následující osobní údaje: jméno, příjmení, adresa, adresa pro doručení, telefonní číslo, e-mailová adresa.

Vámi poskytnuté osobní údaje jsou zpracovávány za účelem korektního vyřízení Vaší objednávky.

Provozovatel je povinen zajistit osobní údaje před jejich zpřístupněním neoprávněným osobám, které má zpracovány v bezpečnostních opatřeních.

Kupující souhlasí s poskytnutím e-mailové adresy společnosti za účelem anonymního hodnocení e-shopu pro Heureka.cz, přičemž do 15 dnů od doručení zboží bude zaslán provozovatelům automatický mail pro hodnocení e-shopu.

Pokud kupující souhlasil se zpracováním osobních údajů při registraci v e-shopu pro marketingové účely souhlasil se zasíláním především e-mailových zpráv na kontaktní e-mailovou adresu, telefonickým kontaktováním nebo zasíláním adresní pošty na kontaktní adresu.

Osobní údaje pro marketingové účely v rozsahu jméno a příjmení, telefonní číslo, adresa a e-mailová adresu jsou poskytnuty na dobu pěti let.

Svůj souhlas může kupující kdykoli písemně odvolat zasláním Odvolání se zpracováním osobních údajů, přičemž tyto okamžitě blokujeme nebo likvidujeme. A z naší strany Vámi poskytnuté osobní údaje již nebudeme používat pro marketingové účely.

Pokud kupující souhlasil se zpracováním osobních údajů při registraci v e-shopu s registrací ve věrnostním programu souhlasil se shromažďováním získaných osobních údajů včetně informací o objednávkách za účelem poskytování slev.

Osobní údaje pro věrnostní program v rozsahu jméno a příjmení, telefonní číslo, adresa a e-mailová adresu jsou poskytnuty na dobu pěti let.

Svůj souhlas může kupující kdykoli písemně odvolat zasláním Odvolání se zpracováním osobních údajů, přičemž tyto okamžitě blokujeme nebo likvidujeme. A z naší strany Vámi poskytnuté osobní údaje již nebudeme používat ve věrnostním programu.

 

Článek XII.

Náhrada škody při nepřevzetí zboží

Prodávající má právo na náhradu škody (dle ust. § 420 a násl. občanského zákoníku) v případě, že si kupující objednal zboží, které nestornoval resp. neodstoupil od smlouvy a zároveň od dopravce nepřevzal toto zboží nebo po výzvě prodávajícího si v případě zvolení osobního odběru zboží nepřevzal ve stanovené lhůtě k odběru. Tímto jednáním kupující porušil svoji povinnost uvedenou v čl. 3. X bod 1. 1., podle kterého je kupující povinen převzít objednané zboží.

Při určování výše náhrady škody prodávající bere v úvahu především náklady, které mu vznikly při výrobě a dopravě zboží, náklady spojené s balením, expedicí a administrací objednávky, jakož i všechny ostatní náklady, které mu vznikly s realizací předmětné objednávky a zároveň má právo si účtovat i ušlý zisk.

Prodávající má právo i neuplatnit si právo na náhradu škody nebo uplatnit toto právo jen z části.

 

Článek XIII.

Závěrečná ustanovení

Prodávající si vyhrazuje právo měnit a doplňovat tyto všeobecné obchodní podmínky a reklamační podmínky i bez předchozího upozornění kupujícího v souladu se zákonem. V případě změny všeobecných obchodních podmínek nebo reklamačních podmínek se řídí celý proces nákupu prostřednictvím těch všeobecných obchodních podmínek, které byly platné v momentě odeslání objednávky kupujícím a tyto jsou přístupné na internetové stránce prodávajícího.

Nedílnou součástí těchto všeobecných obchodních podmínek jsou i reklamační podmínky.

Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že si přečetl všeobecné obchodní podmínky i reklamační podmínky.

Pokud spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má možnost obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu. Odpoví-li prodávající na žádost o nápravu zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, spotřebitel má ve smyslu § 12 zákona č. 1/2003. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů ao změně a doplnění některých zákonů právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s provozovatelem e-shopu je Česká obchodní inspekce (www.soi.sk) nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství České republiky. Informace o poplatcích za návrh najde spotřebitel na internetových stránkách konkrétního subjektu alternativního řešení sporů.

Jinak neupravené vztahy v těchto všeobecných obchodních podmínkách jako v jejich nedílných součástech (přílohách) se řídí podle příslušných ustanovení především Zákona č.j. č. 40/1964 Sb, Zákona č.j. č. 250/2007 Sb., Zákona č.j. č. 102/2014 Sb., Zákona č.j. č. 122/2013 Sb., Zákona č.j. 22/2004 Sb. jakož i Zákona č.j. 513/1991 Sb.

Tyto všeobecné obchodní podmínky včetně jejich nedílných součástí nabývají platnosti a účinnosti dne 1. října 2022.

 

 

Reklamační podmínky:

jsou nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek

 

 

 

Reklamovat lze pouze zboží, které bylo zakoupeno pouze od prodávajícího a které je vlastnictvím kupujícího.

 

V případě, že vlastnické právo ještě nepřešlo z prodávajícího na kupujícího, kupující si ve smyslu platné legislativy může reklamaci vyřídit až po úplné úhradě ve smyslu § 151a a násl. Občanského zákoníku.

 

Pokud kupující je spotřebitel (fyzická osoba, která nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání) na veškeré nabízené zboží se poskytuje záruka v trvání 24 měsíců, od data montáže, nejpozději však 26 měsíců od data prodeje není-li u zboží uvedeno jinak a postupuje se ve smyslu Zákona o ochraně spotřebitele a Občanského zákoníku. Pokud kupujícím není spotřebitelem, postupuje se ve smyslu ustanovení Obchodního zákoníku a záruční doba je 1 rok. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží od prodávajícího nebo od dopravce.

 

Kupující je povinen reklamaci uplatnit neprodleně u prodávajícího, a to hned po zjištění vady.

 

Odpovědnost za vady se nevtahuje na vady způsobené následujícím užíváním:

  • k vadě došlo mechanickým poškozením výrobku způsobeným kupujícím,
  • nesprávným zacházením s výrobkem, způsobem jiným než byl uveden v návodu k použití,
  • používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozeného prostředí zboží,
  • používáním zboží v exteriéru, nebo v podmínkách kde teplota klesá pod 5 stupňů Celsia.
  • zanedbáním péče a údržby o zboží,
  • poškozením zboží nadměrným zatěžováním,
  • používáním zboží v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy nebo jiným porušením záručních podmínek.

 

Z odpovědnosti za vady jsou také vyňaty vady, které vznikly při živelné pohromě. 9. Odpovědnost za vady se nevtahuje také i na běžné opotřebení zboží (nebo jeho části) způsobené používáním zboží. Kratší životnost výrobku tedy nelze považovat za vadu a nelze reklamovat.

Před odesláním zboží je třeba vyplnit formulář pro odstoupení od smlouvy dostupný na naší webové stránce www.hmv.sk, nebo na konci těchto VOP.

 

Reklamované zboží je třeba zaslat na naši kontaktní adresu uvedenou níže avšak nikoli na dobírku. Popřípadě přinést osobně na kontaktní adresu. Zboží je třeba vhodně zabalit, aby během přepravy nedošlo k poškození zboží. Ke zboží je třeba připojit kopii dokladu o koupi.

 

Prodávající potvrdí přijetí reklamace a vydá kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace zboží ve vhodné formě. Za den uplatnění reklamace se považuje den jejího doručení prodávajícímu. Není-li možné potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Potvrzení o vyřízení reklamace bude zasláno písemně.

Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech do 3 dnů ode dne uplatnění reklamace. V odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení zboží nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace vyřídí reklamaci prodávající ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později. Vyřízení reklamace však nesmí být delší než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí 30 denní lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy a bude mu vrácena plná částka za zboží nebo má právo na výměnu zboží za nové.

 

 

Práva kupujícího při uplatňování reklamace:

1.při odstranitelné vadě má kupující právo, aby ta byla odstraněna bezplatně, řádně a včas. O způsobu odstranění vady rozhoduje prodávající.

2.při výskytu neodstranitelné vady, která brání řádnému užívání věci pro daný účel, má kupující právo buď na výměnu věci nebo na odstoupení od kupní smlouvy (vrácení peněz) nebo slevu z ceny.

3.reklamace se považuje za vyřízenou, skončí-li reklamační řízení předáním reklamovaného zboží, jeho výměnou nebo vrácením kupní ceny zboží, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí.

 

Pokud spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo má-li za to, že prodávající porušil jeho práva, má možnost obrátit se na prodávajícího o žádostí o nápravu. Odpoví-li prodávající na žádost o nápravu zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, spotřebitel má ve smyslu § 12 zákona č. 1/2003. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů ao změně a doplnění některých zákonů právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s provozovatelem e-shopu je Česká obchodní inspekce (www.soi.sk) nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (http://www.mhsr. cs/seznam-subjektů-alternativního-řešení-spotřebitelských-sporů/146987s), přičemž spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení spotřebitelských sporů se obrátí. Spotřebitel zároveň může k podání návrhu na alternativní řešení svého sporu využít platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informace o poplatcích za návrh najde spotřebitel na internetových stránkách konkrétního subjektu alternativního řešení sporů.

 

Tyto reklamační podmínky jsou nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek, a prodávající si vyhrazuje právo je kdykoli měnit i bez předchozího upozornění kupujícího.

Kontaktní adresa: Ivan Slaný HMV, J. Rumana 1216/1, 03101, Liptovský Mikuláš, Slovenská republika, info@hmv.sk

 

 

 

 

 

 

PŘÍLOHA Nr. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI

 

 

Adresát: Ivan Slaný HMV, J. Rumana 1216/1, 03101, Liptovský Mikuláš.

Uplatnění reklamace

Titul, jméno a příjmení:

 

Adresa bydliště:

 

E-mailová adresa:

 

Číslo objednávky a faktury:

 

Datum objednání:

 

Datum převzetí zboží:

 

Zboží, které je reklamováno (název a kód):

 

Popis a rozsah vad zboží:

 

Jako zákazník prodávajícího požaduji, aby moje reklamace byla vyřízena následujícím způsobem:

 

Přeji si vrátit peníze na bankovní účet (IBAN)/jiným způsobem

 

 

Přílohy:

Datum:

Podpis: